Burza

Nabídka zaměstnání:

Shimadzu CZ hledá: Aplikační specialista pro analytické techniky

Laborant - Univerzita Pardubice-ÚCHTML

Další nabídky práce z oblasti analytické chemie naleznete na portálu LabRulez a link: https://gcms.cz/career

Své nabídky a poptávky nevyužitých laboratorních přístrojů, vybavení nebo procesní techniky nabídněte zde.

Naši partneři

Doporučujeme

Podniky, trh a lidé

Archiv časopisů » Podniky, trh a lidé

Boj s Covidem v sokolovském Synthomeru

25.02.2021sekce: Podniky, trh a lidézobrazeno: 246x

Zodpovědný přístup, flexibilní řešení a otevřená komunikace se zaměstnanci pomáhají řešit epidemiologickou situaci v chemičce Synthomer.

Jaká je pro chemičku Synthomer realita? Zaměstnává více než 300 lidí. Sídlí v uzavřeném a pandemií silně zasaženém okresu Sokolov. Vyrábí strategicky důležité chemické produkty. Dodává zákazníkům v rámci České republiky i do zahraničí. Řeší aktuální omezení pro partnerské dopravce na hranicích se Spolkovou republikou Německo.

Od počátku epidemie firma aktivně a zodpovědně informuje svoje zaměstnance. Manažer SHE (BOZP, PO, IMS a ŽP) společnosti Synthomer a.s. Michal Šulc říká: „Naší absolutní prioritou ve výrobě, stejně jako při současné epidemii COVID-19, je bezpečnost a zdraví našich zaměstnanců. Proto byl náš první krizový štáb s ohledem na hrozbu šíření onemocnění COVID-19 svolán již na 10. březen 2020 a koná se vždy dle potřeby s ohledem na nová vládní nařízení a epidemiologické situace jak regionální, tak interní.“ 

A Michal Šulc popisuje zavedená opatření: „Ve všech prostorách sokolovské chemičky jsou dlouhodobě povinné roušky, nyní jsme opatření v souladu s vládními nařízeními zpřísnili na chirurgické roušky a respirátory FFP2. V průběhu roku jsme všechny  zaměstnance vybavovali zdravotními a látkovými rouškami a naposledy také samosterilizačními nanorouškami, vždy na náklady společnosti. Další nákupy ochranných prostředků ještě plánujeme s maximální snahou vybrat nejlepší materiály jak ve smyslu ochrany, tak ve smyslu uživatelské praktičnosti. V naší firmě berou kolegové a kolegyně prevenci skutečně vážně a vzájemně se snaží chránit a přicházejí i s novými podněty k zvýšení prevence. Za samozřejmost dnes již v Synthomeru považují, že společné prostory jsou vybaveny zásobníky s dezinfekcí, například na recepci, u firemní jídelny, která je ale uzavřená pro sezení osob a samozřejmě také ve výrobních prostorách. V  zasedacích místnostech již od jara probíhají  dezinfekce ozonizátory (v časech kdy je to možné). Výdeje jídla probíhají dle pevného harmonogramu pro jednotlivé týmy, kdy si zaměstnanci vyzvedávají jídlo v předem rezervovaném obědovém menu  s sebou. To se nám velmi osvědčilo pro minimalizaci kontaktů.“ 

Zaměstnanci Synthomeru, u kterých to pracovní činnosti dovolují, přešli již na jaře loňského roku v maximální míře na práci z domova. Online schůzky využívají nákupčí, zákaznická podpora, IT a mnoho dalších. Také jednání managementu společnosti probíhají formou videokonferencí. Pro technické profese, které musejí být v chemických provozech přítomny, jsou denní místnosti a provozní velíny dezinfikovány pomocí UV sterilizátorů vzduchu a již zmiňovaných ozonizátorů. 

Dalším preventivním prvkem, použitým při odstávce jednoho z provozů, bylo i využití desinfekční brány se současným měřením teploty, kterou museli projít všichni zaměstnanci podílející se na odstávkových činnostech před svým vstupem do odstaveného provozu. Brána také automaticky provedla desinfekci osoby.

Také v Synthomeru řeší počty zaměstnanců, kteří jsou nemocní nebo v karanténě. Synthomer má zřízenu personální hotline, kterou mohou zaměstnanci kontaktovat s aktuální zdravotní situací nebo dotazem a s odkazem na následnou odbornou pomoc.

Jedním z užitečných benefitů je online zdravotní poradna uLékaře.cz. Zaměstnanci mohou požádat o online nebo telefonickou konzultaci s praktickým lékařem nebo specialistou. Poradna jim také zarezervuje termín u lékaře, ale také pro COVID test. Neztrácejí tak čas hledáním volných termínů. Společnost Synthomer se rozhodla motivovat zaměstnance k testování a hradí PCR testy každému z nich.

V nedávné době musel Synthomer podobně jako řada dalších firem na Sokolovsku řešit dopravu zaměstnanců z okolních okresů mimo lockdown. Michal Šulc dodává: „Personální odbor „přes noc“ vystavil potvrzení pro všechny zaměstnance, kterých se to týká.“ 

Operativně firma přistoupila také k testování. Zorganizovala mobilní testovací laboratoř přímo ve svých prostorách, kterou mohou využít zájemci z řad zaměstnanců a především řidiči partnerských dopravců, kteří test musejí předložit na česko-německé hranici.  

Michal Šulc shrnuje: „K této situaci se snažíme přistupovat s vědomím všech sociálních aspektů a zodpovědně, protože nejdůležitější je zdraví našich zaměstnanců a jejich rodin. Samozřejmostí je pro nás i snaha o pomoc našemu regionu ať už výrobou dezinfekce v rámci první vlny pro HZS, Karlovarský kraj či město Sokolov a dalším obcím a organizacím, či odbornou ve smyslu námi implementovaných technických opatření. Jsme mezinárodní firma a sokolovský závod tedy sdílí příklady dobré praxe s kolegy ve Velké Británii, Německu, Asie a  dalších států, pro které je stejně jako pro nás otázka prevence proti COVIDu jednou z našich priorit v plánovacím procesu a ve vlastní výrobě.

O tom, že zdraví našich zaměstnanců je pro společnost priorita svědčí i skutečnost, že firma investovala do prevence proti COVIDu za uplynulé období již více než 4000 Kč na 1 zaměstnance a to pouze v oblasti prostředků osobní preventivní ochrany či zařízení pro dezinfekci firemních prostor.

Společný cíl je jasný, chránit zdraví lidí a minimalizovat dopady epidemie COVID-19 na chemickou výrobu."

Mgr. Martina Poštová
PR Specialista
Synthomer a.s.
Tel.+420 776776096

www.synthomer.com

 

(c) Copyright 2010 CHEMagazín

Redakční systémy Smart Soft